torsdag 9 juni 2011

Knasig kisse :)

Alltså, ibland förstår jag verkligen inte vad som rör sig i kissarnas små knoppar. I förmiddags låg en mycket nöjd Tsuki ute på balkongen och solade, men eftersom jag skulle gå hemifrån så blev jag efter lite misslyckat lockande tvungen att lyfta in henne. Hon pep lite i protest men så var det inte mer med det. När jag sen kommer hem så öppnar jag balkongdörren igen och hon stirrar på den med fasa i blicken och springer hukande och gömmer sig i köket. VAD?? Jag fattar ingenting, VAD har hänt sen sist? Hon upprepar detta beteende ett antal gånger när jag öppnar balkongdörren. Till sist tar jag och bär ut henne på balkongen, då verkar hon inte särskilt rädd men går in igen. Dörren får fortsätta stå öppen och efter en liten stund går hon ut och lägger sig. I skrivande stund ligger hon där och myser i solen. Men jag fattar verkligen ingenting, min lilla knasboll! :)

Xev och Tsuki på balkongen.

2 kommentarer: